Kevin Walsh er ny ansvarshavende chefredaktør for Det Nordjyske Mediehus

Det Nordjyske Mediehus har udnævnt Kevin Walsh til ny ansvarshavende chefredaktør.

Aalborg, 11. august 2023

Kevin Walsh, 41 år, kommer fra en stilling som redaktionel udviklingschef i Berlingske Media. Han er uddannet journalist og har tidligere været digital redaktør på BT, hvor han var med til at gøre en traditionel formiddagsavis til en digital kæmpe. Siden var han som digital redaktionschef hos Berlingske med til at udvikle et succesrigt digitalt abonnementsmedie og gøre Berlingske til markedsleder.
De seneste år har Kevin Walsh arbejdet på tværs af alle publikationerne i Berlingske Media i rollen som digital udviklingschef.

Kevin Walsh stammer fra Albertslund, har to børn og er gift med Julie, som er født og opvokset i Hjørring. Familien flytter snarest til Nordjylland. Han tiltræder sin nye stilling den 1. oktober 2023.
Bestyrelsesformand i Det Nordjyske Mediehus, Morten Sandlykke:

”Vi er i bestyrelsen meget glade for at det er lykkedes at få Kevin Walsh om bord som ny ansvarshavende chefredaktør i Det Nordjyske Mediehus. Vi har en helt unik position og vigtig publicistisk rolle i Nordjylland og er i kontakt med de fleste nordjyder. Det er
vigtigt at fortsætte og accelerere vores digitale omstilling for at kunne imødekomme vores læseres ønsker og forventninger i en verden, hvor man får nyheder, information og underholdning på nye og omskiftelige måder. Vores ståsted er fortsat at lave  kvalitetsindhold, der engagerer og involverer nordjyderne i deres liv og i deres region. Jeg ser Kevins ledelsesmæssige kompetencer og markante publicistiske udgangspunkt som et sikkert og fremadrettet fundament for vores journalistiske forretning.”

Netop opgaven med at accelerere den digitale medieudvikling ser tiltrædende ansvarshavende chefredaktør Kevin Walsh som afgørende:

”Jeg skal med min erfaring, viden og kompetencer være med til at sikre, at Nordjyske tager de næste markante skridt i den digitalisering, der allerede er godt i gang. For fremtiden er digital - og det er den også for Det Nordjyske Mediehus.

Jeg er først og fremmest journalist og tror på, at et stærkt Nordjyske er altafgørende for demokratiet og forudsætningen for et stærkt Nordjylland. Med kritisk og nærværende journalistik skal Nordjyske sætte regionen på landkortet og være en samlende og aktiv
stemme for hele Nordjylland.”

Administrerende direktør i Det Nordjyske Mediehus, Morten Vinther Jensen:

”Jeg er glad og stolt over at kunne byde Kevin velkommen til teamet. Jeg er sikker på, at Kevin med sin store erfaring og ledelsesmæssige kompetencer med at skabe og drive digital udvikling vil kunne sætte markant turbo på DNMH’s digitale acceleration.”

Konstitueret ansvarshavende chefredaktør Karen Edelmann Keinicke fratræder den midlertidige rolle som ansvarshavende chefredaktør i Det Nordjyske Mediehus i forbindelse med Kevin Walshs tiltrædelse 1. oktober og genindtræder som chefredaktør.

På vegne af bestyrelsen
Morten Sandlykke